Vi lever i en digital värld och numera sker både marknadsföring och försäljning ofta enbart online på olika sätt. En näthandlae som framgångsrikt har använt olika digitala möjligheter är Kostas Mandilaris som driver The Noble Shoe. I det här avsnittet pratar vi om fördelarna och utmaningarna med att sälja relativt dyra kvalitetsskor endast online, om hur man arbetar med digital marknadsföring på olika sätt, och mycket mer.
Detta är faktiskt det första avsnittet som har spelats in efter att coronaviruset vänt upp och ner på världen, och eftersom man inte kan resa som normalt och jag verkligen föredrar att göra dessa podcastintervjuer på plats med personen kommer vi förmodligen att se lite fler lokala nordbor representerade de kommande månaderna. Lyckligtvis har vi massor av intressanta skomänniskor här uppe.
En av dem är Kostas Mandilaris, som kommer från Grekland men har bott i Sverige i några år. För lite över ett år sedan startade han sin webbutik The Noble Shoe, och säljer främst skor från Carlos Santos, men numera också Paolo Scafora och Crockett & Jones. Den har snabbt fått bra ruljans tack vare Kostas utmärkta kundservice och framgångsrik användning av olika digitala kanaler, cirka 700 par har sålts sedan starten.
Lyssna på avsnittet nedan eller i den podcastspelare du föredrar. Här hittar du alla avsnitt av Shoegazing Podcast. Uppskattar du podden får du mer än gärna betygsätta den i din podcastspelare.