Franska Heschung har som jag skrivit om tidigare inlett en satsning på den nordiska marknaden, och som ett led i detta gör man nu en trunk show-turné ihop med amerikanska väsktillverkaren Frank Clegg, där man besöker Oslo, Stockholm och Malmö. Dessutom om att Shoegazing Super Trunk Show uppmärksammas i flera medier, bland annat på startsidan till Sveriges största sajt Aftonbladet.se.

 

Franska Heschung gör klassiskt konstruerade, ofta lite rejälare mer casual skor, som håller bra kvalitetsnivå och är riktigt bekväma (en recension av märket kan läsas här). Prisnivån ligger mellan 3 000-4 500 kr ungefär. Tack vare en ny nordisk agent återfinns nu märket bland annat hos Södermalms Sko & Nyckelservice, Gabucci och Hans Allde i Stockholm, Spiga 3 i Göteborg, Hojs i Borås, Henrys skomakeri i Lund och online på Care of Carl. De finns också hos Skomaker Dagestad i Oslo och Scabal Heritage i Bergen.

 

-

 

När märket nu gör en liten Skandinavien-turné med trunk shows ihop med Frank Clegg börjar de den 8 september i Oslo hos Skomaker Dagestad, besöker Gabucci i Stockholm 14 september och avslutar i Malmö-butiken Engelska Herr den 17 september. Bra tillfällen för den som vill se och prova lite större utbud av skor från tillverkaren.

 

 

 


 

 

 

Det kommer vara en hel del om Shoegazing Super Trunk Show här på bloggen de kommande veckorna, jag hoppas ni har överseende med detta. Eventet hålls ju som bekant nästa lördag 10 september på Scandic Anglais i Stockholm, all info om eventet finns här. Jag har varje år jobbat för att evenemanget ska uppmärksammas på diverse håll, och när det nu vuxit mer och mer märker man att responsen är en annan. I dag skrev sajten Allt om Stockholm om tillställningen, en sida som tipsar om evenemang, kultur, shopping, mat och uteliv i huvudstaden, deras artikel kan läsas här (de har felstavat bloggnamnet, men det ska nog rättas till snart). Allt om Stockholm är kopplad till Sveriges största sajt, Aftonbladet.se, som har över 10 miljoner unika besökare i veckan, och på deras startsida kan man just nu se detta:

 

Självklart med klickvänlig kvällstidningsrubrik, men allt som får folk att uppmärksamma kvalitetsskor är positivt, tänker jag.

Självklart med klickvänlig kvällstidningsrubrik, men allt som får folk att uppmärksamma kvalitetsskor är positivt, tänker jag.

 

Man kan också läsa om super trunken hos sko- och modebranschens tidning Habit och på stilsajten Manolo, som har en intervju med undertecknad.