Köpte ett par GMTO från meermins Linea Maestro serie innan jul. Första paret, som var lite försenat blev ”skrotat” av meermin då de hittade att de var defekta i sin kvalitetskontorll i Spanien. Jag ville ändå ha skrona, så jag fick välja och fick ett par någon/några månader senare. När jag fick hem skorna så blev jag lite besviken. Har tidigare handlat några par från Meermin och hade lite högre förväntingar då detta var Linea Maestro och jag läst att de skulle vara närmare C&J i kvalitet. När jag mailade tillbaka till meermin om mitt missnöjje var det väldigt svårt att få några komentarer, de sa att jag fick skicka skorna till spanien för en bedömning och ville inte komentera på bilderna. Efter att ha betalat nästa 400 spänn ytterligare i frakt så tycker inte meermin det är någon reklamation utan jag får betala 20 EUR i returfrakt till sverige. Jag stör mig lite, men ville lägga ut de grejjer jag inte tycker är OK här för att förstå om det bara är jag, eller om ni överiga håller med om att dessa skor inte är vad man kan förvänta sig.
1. spännena är väldig osymetriska, särkillt störs jag av högerskon där de inte alls lyckas skära och sy läder delen rak.
http://forumbilder.se/G7PGI/ovan.jpg
Skärningen av toe-cappen och sömmen känns inte alls rak och snygg
http://forumbilder.se/G7PGI/toe.jpg
Samt lite allämnt hafsigt jobb
http://forumbilder.se/G7PGI/img-0463.jpg
http://forumbilder.se/G7PGI/img-0467.jpg
Hursomhelst så accepterar inte meermin detta som reklamation utan tyckte det var konstnärliga defekter. Vore intressant och höra om det bara är jag som är löjlig och inte har realistiska förväntningar